Àlex Muntada

Ja fa alguns mesos que em vaig incorporar a l’equip de coordinació del programa Nexus24, però encara no ho havíem anunciat oficialment perquè hem anat una mica de bòlit organitzant l’Escola de Tardor, que era més urgent.

Doncs bé, un dia de primavera en què vam decidir fer el TupperNexus24 a la gespa que hi ha davant de l’edifici Omega, vaig estar comentant la meva visita a Zuric per una trobada d’un equip al que pertanyo dins de la comunitat de Debian. Com que això va despertar cert interès per ser una comunitat molt gran de voluntaris de tot el món, vaig donar tot luxe de detalls de com funciona a nivell econòmic (la visita a Zuric estava finançada) i organitzatiu (hi ha un contracte social i unes normes de funcionament generals, però molta llibertat d’acció). Aleshores em van preguntar si estaria interessat en unir-me a l’equip de coordinació i contribuir amb la meva experiència en comunitats de programari lliure i eines col·laboratives. Vaig rumiar-hi una estona i vaig dir que sí. Després d’unes setmanes en què vam estar buscant l’encaix d’aquest encàrrec amb la meva feina habitual al Departament d’Arquitectura de Computadors, finalment es va decidir que dedicaré un dia a la setmana durant un any a la coordinació del Nexus24.

Val a dir que vaig descobrir el blog del programa Nexus24 per casualitat, fins i tot abans que comencés la primera crida de projectes. Ja des del primer moment em va semblar una iniciativa molt interessant i em vaig posar a seguir-ne les passes perquè crec en els valors que defensa. Des d’aleshores he participat en la segona edició com a membre del projecte MailToTicket i actualment facilito un parell de projectes.

Per acabar, crec fermament que el model de treball col·laboratiu és una bona via per motivar les persones i alhora fer front a l’escassetat de recursos. L’experiència del Nexus24 així ens ho demostra. Per tant vull donar les gràcies a tots els implicats per donar-me l’oportunitat de contribuir a fer de la UPC una universitat millor, especialment per a les persones que hi treballem.

